چهار مرحله(فاز ) رواج کوکائین(ماده مخدر جدید ) در یک جامعه Cocaine in Iran


چهار مرحله(فاز ) رواج  کوکائین(ماده مخدر جدید ) در یک جامعه
رشته مهندسی مواد مخدر
عناوین
روانشناسی رواج یک ماده مخدرجدید  در جامعه
چگونه یک ماده مخدرجدید را در جامعه رواج  می دهند
مراحل و فاز های رواج یک ماده مخدر جدید در جامعه
روانشناسی  اعتیاد به مواد مخدرجدید در  یک جامعه
چگونه می توان یک جامعه معتاد ایجاد کرد
جلسه اول
بر خلاف تصور بسیاری که فکر می کنند الوده کردن یک جامعه به یک ماده  مخدر جدید  به طور خود بخودی )الله بختکی )صورت می گرد برای رواج یک ماده مخدر جدید در یک جامعه یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده بر اساس فرهنگ  و روانشناسی آن  جامعه وجود دارد دلالان و مافیای مواد مخدر و استکبارجهانی بر اساس  یک برنامه از قبل  تدوین شده عمل می کنند
فاز اول =مرحله ایجاد حسرت و کشش و جاذبه برای ماده مخدر جدید  
فاز دوم =مرحله شروع  رواج محدود  برای ایجاد تبلیغات   و شروع گسترش  بیشتر ماده مخدر جدید  در بین طبقه متوسط جامعه (کاهش قیمت )
فاز سوم =مرحله راش (حمله ) برای گسترش سریع  و وسیع یک ماده مخدر جدید در جامعه
فاز چهارم =مرحله استقرار و رواج کامل 
 
فاز اول  رواج ماده مخدر روانگردان کوکائین
در فاز اول برای رواج هر ماده مخدر جدید در یک جامعه  مثل کوکائین ماده مخدر جدید  با قیمت زیاد و گران وارد یک جامعه می شود  بطوری که فقط افراد خاصی (متمولین و ثروتمندان ) قادر به خرید و استفاده از آن باشند  این امر سبب می شود رسانه های ان کشور با درج مطالب و اخباری  درباره ان ماده مخدر  این ذهنیت را در دیگر افراد جامعه (طبقات متوسط و کم در امد )ایجاد کنند که استفاده از این ماده مخدر (( کوکائین)) فقط در اختیار افراد  خاصی از جامعه  است  مثلا افراد مهم  VIP  و ثروتمندان هستند که از کوکائین می توانند استفاده کنند  
طول زمان مرحله اول بستگی به وضعیت اقتصادی و فرهنگی و در صد افراد ثروتمند  در  هر جامعه فرق دارد  و معمولا حداقل 4 سال  طول می کشد
در این مرحله بهترین نوع ماده مخدر جدید(کوکائین ) با کیفیت  بالا و قیمت گران عرضه می شود درست است که در این مرحله سود زیادی نصیب  مافیای مواد مخدر نمی شود ولی این عمل همانند کاشت دانه در زمین است که بهره اصلی ان بعدا به مقدار چند هزار برابر این ضرر را جبران می کند
در این مرحله تبلیغات رسانه ای  به طور ناخود اگاه بقیه جامعه را مطلع می کند که این ماده مخدر جدید (کوکائین )وجود دارد و فقط ثروتمندان قادر به خرید و استفاده از آن هستند و این مسله را به بقیه جامعه القا می کند که ماده مخدر جدید چیز خوبی است و باید پول خوبی برای ان داد و شما که جزو طبقه متوسط و فقیر  هستید  قادر به خرید ان نیستند  و از این جا حسرت و ولع مصرف در طبقات متوسط و کم در امد جامعه ایجاد می شود
اخبار رسانه ها در ایران درباره کوکائین  می گوید
شیوع مصرف کوکائین در بین ثروتمندان
توزیع کوکائین با پیک موتوری –کوکائین ماده مخدر اغنیا –شیوع  مصرف کوکائین در بین هنرمندان و هنرپیشگان .شیوع مصرف کوکائین در بین مرفهین ایران وشیوع مصرف کوکائین در  بین بازیکنان فوتبال وکوکائین دام جدید مافیا برای مرفهین و ثروتمندان وووو

خود این خبرها و  القاات  در بقیه افراد جامعه(طبقه متوسط و کم در امد ) این ذهنیت را ایجاد می کند که
مثلا در مورد کوکائین
1-    اگر من هم  پولدار شدم  کوکائین می کشیم  کوکائین مال بچه پولدارها است
2-    کوکائین چیز خوبی است که فقط افراد ثروتمند می توانند ان را بکشند
3-    اگر  من  هم روزی کوکائین بکشیم حتما فرد مهمی هستم
4-    حتما کوکائین جنس خوبی است که پولدار ها می کشند زیرا انها نمی خواند معتاد بشوند
5-    کوکائین اعتیاد ندارد
6-    ایکاش من هم پولدار بودم و کوکائین می کشیدم
7-    ایجاد ولع برای مصرف کوکائین ایجاد می شود
8-    یک بار هم شده کوکائین می کشم تا به بینم چیه
9-    ایجاد احساس خود کوچک بینی  و عقده این مسله که من ادم بزرگ و مهمی نیستم والا کوکائین می کشیدم
مثال درباره کوکائین
در این جا بطور روانشناسی  ولع و حسرت مصرف در بین طبقه متوسط و کم در امد جامعه ایجاد می شود
مرحله دوم رواج یک ماده مخدر جدید
کاهش قیمت  ماده مخدر جدید بین 30 تا 40 در صد  برای رواج ماده مخدر جدید (کوکائین ) بین طبقات متوسط و رو به  بالای جامعه  

جامعه و کوکائین وروانشناسی رواج کوکائین  علت رواج کوکائین در ایران  فرهنگ رواج کوکائین ولع کوکائین عقده کوکائین ماده مخدر جدید کوکائین چگونگی رواج کوکائین در ایران قیمت کوکائین ارزان می شود کوکائین مخدر بچه پولدارها در ایران است چطور می خواهند ماده مخدر کوکائین را در ایران رایج کنند 

Sigmund Freud

 Cocaine Abuse for Psychology
 Cocaine | Psychology Today
 Psychology and Cocaine

هیچ نظری موجود نیست: